marți, 29 decembrie 2009

Friptura in manta de shunca

Asa cum am promis am revenit cu pozele facute de mine anu asta!


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Reteta este inspirata din revista mea preferata Ioana!


1 kg muschi de porc(eu am folosit los)
sare, piper,100gr-sunca uscata de parma(eu am folosit bacon),2 linguri ulei,1 ceapa,o leg zarzavat supa(nu stiu ce a vrut sa spuna cu asta,eu am pus patrunjel,2 linguri bulion,100 ml vin rosu,400 ml supa(eu am pus cam 2 cubulete knor dizolvata in 400 apa)500 gr eslote(ceapa mica) si verdeata proaspata de ornat.

1)Se spala muschiul , se sterge,se sareaza si se pipereaza dupa acre se infasoara in sunca si se leaga cu ata.
2) Cuptorul se incinge la 180C.Se prajeste carnea in ulei,de jur in prejur (eu am prajit in ulei de masline)>se toaca ceapa si se taie bucatele zarzavatul de supa. Ambele se adauga in tigaia cu carne si se prajesc putin(eu am scos carnea si am prajit legumele(lipsa de spatiu)se adauga bulionul si se stinge cu vin.Se toarna supa si (inapoiezi carnea daca o scoti ca mine)se da la cuptor 50 min.
3)Se curata esalotele (ceapa mica,la noi cred ca este arpagicul),se taie jumatati sau sferturi.Se adauga la friptura dupa 50 min si se mai lasa inca 10-15 minute.Apoi se scoate friptura si se pastreaza la cald.Se scot eshalotele din sos iar restul se paseaza.Apoi se reaseaza eshalotele.Se taie friptura feli,se serveste cu sos si verdeata proaspata..

Sincer ,iese foarte frageda si foarte gustoasa....o poti folosi la orice masa festiva si nu numai!


Sfat
Daca vi se pare ca sosul de la friptura este foarte subtire il puteti ingrosa si imbunatati adaugand bulion(schimba culoarea,intareste aroma) smantana(confera un gust fin acrisor) se adauga la sfarsit,bucatele de unt rece(se inglobeaza cu telul cand sosul nu mai fierbe si creaza o consistenta cremoasa.
_________________

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...