miercuri, 13 mai 2009

Prajitura cu visine

Hmm,una dintre preferatele mele....simpla,ieftina si mereu la inaltime!Am facut de doua ori prajitura asta ,intr-o singura saptamana ,iar fiul meu tot nu s-a saturat.Prima oara cand am facut,a mancat-o sotul meu(este prima oara cand mananca visine,aici in japonia nu prea sunt cunoscute),iar Edward(fiul) nu prea a apucat sa se sature,ceea ce a dus la a doua sarja!Nici macar nu am mai apucat sa le pudrez,vorbeam cu mama in tara la telefon, iar cand am revenit inapoi in sufragerie,unde sotul ,si fiul meu se aflau,pe platou nu mai ramasesera decat 4 bucati, dintr-o tava intreaga!A doua zi dupa ce a venit de la scoala,cauta in disperare platoul, cu cele patru bucati ramase,cand i-am spus ca nu mai sunt si ca le-am mancat eu.....mi-a raspus foarte indignat ca,de ce?Aca ca trebuie sa mai fac o sarja saptamana asta!


Iata reteta

Am folosit 5 oua,150 grame de zahar,1/2 lingurita de bicarbonat,100 grame de pesmet fin pisat si visine, dupa preferinta fiecaruia,mai multe sau mai putine.
Cantitatea de pesmet poate fi inlocuita cu 50 pesmet si 50 faina, sau 25 pesmet,50 nuci macinate si 25 faina.Oricum ai face-o eset delicioasa!

Se separa albusul de galbenus si se bat separat fiecare cu cate jumatate din cantitatea de zahar.
Galbenusurile se bat pana devine ca o spuma si zaharul este topit in totalitate.Albusurile se bat si ele pana devin ca o bezea ,foarte ferma!
Pe urma le amestecam,adaugand bezeaua peste galbenusuri si nu invers!Amestecand usor ....
La urma se adauga ,pesmetul incet(eu am folosit varianta 50-50) si pe urma faina amestecata cu praful de copt sau bicarbonat. Se pun visinele pudrate putin cu faina,pt a nu se lasa la fund si se da la cuptorul preincalzit la 180C pt aprox.30 minute. Blatul nu seamana cu cel de pandispan,seamana foarte bine cu cel de savarine!
Se lasa la racit se se taie cuburi ,romburi,dupa preferinata,se serveste pudrata cu zahar .
Photobucket

5 comentarii:

Flor spunea...

Nici eu nu ma satur de ea! E simpla si buna! Vara cand e sezonul visinelor o fac la 3-4 zile.

Ala Oancea spunea...

Interesant blatul cu pesmet. Am sa-l incerc si eu.

Blueeyes spunea...

Ala oancea,este foarte bun si pufos...eu m-am tot gandit cum sa fac sa reduc din cantitatea de oua ,dar sa-mi iasa aceiasi cantitate de blat......

Mamichan spunea...

Arata foarte bine si apatisant;)Felicitari si mult spor la bucatarit (^-^)

Mihai Zamfiroiu spunea...

imi ploua in gura !!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...