marți, 21 aprilie 2009

Cozonac a la Laura

Aceasta minunata reteta apartine Laurei Laurentiu...
Si cu aceasta reteta particip la concursul gazduit de Laura pe Cuina Banateana Forum!


Intreg ....
Photobucket
Si niste feliute ....
Photobucket
Cum am ajuns la acest rezultat?

Photobucket
Am folosit:1Kg faina de calitate superioara,6 galbenusuri+ inca 2 oua intregi,14 gr drojdie dezidratata,200gr-unt , si 200 gr zahar. Lapte caldut-360 ml,coaja de lamaie+esenta de vanilie. . Inca un ou pt uns!

In afara de unt,am amestecat totul in lapte si am turnat peste faina.
Photobucket

Si am framantat in continuu,pt o ora......la framantat,m-a ajutat fratele unei alte romance care sta peste drum de casa mea....(aceeasi reteta am facut-o si pt ea)
Photobucket

Am lasat sa-si dubleze volumul ,la loc cald(in cuptorul cu microunde la program special de dospit)Si arata asa.
Photobucket

Pe urma am impartit aluatul in 4 si am intins cate o foaie.Doua dintre ele le-am umplut cu fructe confiate ,iar celelalte doua,cu nuca ,cacao.
Photobucket
Aici am facut umplutura!Am folosit cam 3 albusuri,si zahar 50 gr,si cam 70 de nuca pisata.
Am facut o bezea(merengue) dupa care am adaugat pe rand cacaua,si la urma nucie.
Photobucket

Aici am intins cum spuneam mai sus o foaie de aluat si am acoperit-o cu crema obtinuta,lasand aprox 5 cm la extremitati.
Photobucket
Am rulat si le-am pus in formele unse cu unt si tapetate cu putina faina.Am mai lasat la crescut pt 20 min.
Photobucket
Cum poate unele dintre voi stiti ca aluaturile nu este punctul meu forte,si este a doua oara cand fac cozonaci in viata mea.Acestia din urma,au fost deliciosi si super PUFOSI!
Am laudat reteta pe unde am putut,atat de bucuroasa am fost de rezultat.Nici nu ma gandesc pe viitor sa mai fac ata reteta.....de acum inainte vom avea la masa COZONAC A LA LAURA!

8 comentarii:

LF spunea...

Oau! Super cozonaci!Felicitari! Au iesit o frumusete! Cat zahar ai pus in aluat? Iar ouale au fost 6 galbenusuri + 2 oua intregi, sau cele 2 au fost pt.uns deasupra? Inca o data, Bravo!

Blueeyes spunea...

leoFlori,multumesc pentru observatie.....eu nici nu mi-am dat aseama ca nu am pus zaharul la cantitate.am rectificat.
Da ouale sun 6 galbenusuri si +2 oua intregi.

Geanina Codita spunea...

Multumesc de vizita. Iubire, credinta si speranta. Hristos a Inviat!

Blueeyes spunea...

Adevarat a inviat!
Am avut niste probleme cu Blogul zilele astea,nu vroia sa mearga nici chip....se bloca,si asta de la ultima lor intrerupere!
Voi ati avut asa probleme?

julia spunea...

cozonacul a fost NEMAIPOMENIT! pur si simplu l-am DEVORAT!pupici muuuuuuuulti *-*

Blueeyes spunea...

Cu placere Julia....ma bucur ca ti-a placut.Pupixci si din partea mea!

Anonim spunea...

SUPER COZONAC!:) FELICITARILE MELE:) si o intrebarica: untul il pui dupa ce ai framantat celelalte ingrediente? Il pui asa la temperatura camerei sau topit? kiss

Blueeyes spunea...

DA untul l-pus la sfarsit dupa ce am incorporat laptele si celelalte ingrediente.Iar untul l-am incalzit usor la microunde.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...