marți, 21 aprilie 2009

Tort-Fluturi Albi in Zmeurisi

Aceasta reteta apartine Laurei Laurentiu....
Cu aceasta reteta particip la concursul gazduit de Laura pe Cuina Banateana Forum!

Photobucket
Photobucket


Aveti nevoie de: 2 -oua,8 linguri rase de zahar,o ligurita rasa de praf de copt,2 linguri de cacao,Eu am pus una de cacao pt ca s-a terminat si am complectata cu 60 gr de cioco topita.4linguri de lapte si 6 linguri de ulei.Eu am folosit unt in locul uleiului.Iar in loc de 8 linguri de faina am pus 3 cu varf si am complectat cu 3 linguri de alune.
Photobucket
Ouale le-am amestecat cu zaharul si le-am pus pe o baie de abur si am frecat cu mixerul pana s-a incalzit la temp de aprox.40 C.
Photobucket
Am luat castronul de pe baia de abur si am batut in continuare ,pana a devenit asa...asta dandu-mi voie sa jonglez cu faina!
Photobucket


Pe urma am batut untul pana a devenit ca o spuma,am topit ciocolata ,cand aceasta s-aracit,le-am amestecat impreuna,asa!
Photobucket
Am adaugat si ouale(satoul) batut peste si am amestecat incet

Photobucket

am adaugat faina si praful de copt

Photobucket

dupa am pus pe fundul unei tavi hartie pergamentata si am introdus compozitia obtinuta.

Photobucket
Am copt la cuptor pt ,aproximativ 20 minute.A iesit asa!
Photobucket
CREMA

Photobucket
Aveti nevoie de:

400 de grame de zmeura congelata,4 albusuri,2 linguri de gelatina granule,(eu am pus 4 pliculete a cate 5 gr)200 de grame de smantana,(nama creem)120 de grame ciocolata alba,150 de grame de iaurt si 380 de grame de zahar.

Intr-un castron de inox am pus smantana si ciocolata si am pus castronul la o baie de abur pana s-a topit ciocolata.Am lasat la racit dupa care am dat-o la frigider.
Photobucket


Zmeura am adaugat-o impreuna cu 200 gr de zahar la foc si am fiert pt cateva minute.


Photobucket




Sosul obtinut l-am strecurat pt a elimina semintele si obtine doar pulpa fructului.

Photobucket
Am hidratat gelatina cu 3 linguri de apa iar dupa aia am adaugat careva linguri din sosul de zmeura,acesta fiind nu fierbinte.

Am batut bine albusurile cu restul de zahat(160gr)pana cand a devenit ca o bezea.Pe urma am pus castronul cu bezeaua pe o baie de abur si am amestecat cu mixerul continuu pt aprox 5 minute.fara a o incalzi in exces.
Photobucket
Se scoate crema de smantana si se freaca pana face ciocuri deasupra si se a amesteca cu iaurtul.

La urma se adauga si piureul de zmeura,pastrand cam 150 ml pt decor.Se adauga si gelatina.La urma totul se adauga peste bezea si se amesteca cu mixerul ,numai pana la omogenizare.

Se aseaza crema obtinuta peste blatul ,punand pe marginea tavi cu inel detasabil ,o folie de pergament.Se da la rece pana se intareste.la mine a fost nevoie de aprox.1 ora.
Photobucket

Zmeura ramasa se amesteca cu 2,5 grame de gelatina si se toarna peste tort.Se da la rece pt cateva ore.

Si se orneaza.

Aceasta reteta este delicioasa,dupa mine as mai fi pus mult mai multa zmeura....este fructul meu preferat,si as manca intr-una.....numai ca la market nu mai aveau,am luat ultimele pungi.

Partea cu fluturii,a fost ce-a mai dificila din puntul meu de vedere... cand sa lipesc aripioarele...se topea ciocolata si se lipea de mana.....am incercat sa ii prepar la frigider,tinand usa acestuia deschisa.A fost ok...Hihihi

Ai mei au mancat-o cu mare placere,impreuna cu invitatii pe care i-am avut (prietena mea din copilarie si fiul acesteia care imi este si fin).

6 comentarii:

GABRIELA spunea...

ARATA TOTUL PERFECT!FELICITARI ANA!A FOST SI GUSTOS SI ARATOS.CE SA MAI ZIC AI NOTA 10 PLUS CU FELICITARI

Blueeyes spunea...

Merci frumos Gabriela....

julia spunea...

wow ce bine arata tortul.FELICITARI!sunt sigura ca este DELICIOS!

Cristian Borod spunea...

arata super!

Blueeyes spunea...

Multumesc frumos!

Luminitanaty spunea...

superbi fluturasii

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...