luni, 16 martie 2009

Tort de mere

Tortul aceste, este un tort racoros, si foarte savuros....

Reteta aceasta o am de la sora mea de pe vremea cand inca eram la Liceu....este primul tort pe care l-am facut la vremea aceea,(inafara de Bezele si Pandispan ) ,bine inteles retete luate tot de la sora mea.

Daca stau si ma gandesc bine,primele mele dulciuri au fost bezelele dupa care Pandispanul si abea la urma tortul......Amintiri,amintiri,amintiri placute.....


Photobucket
Photobucket
Photobucket

Ingrediente:Pt o forma de 18 cm

Pt Blat aveti nevoie de:

3- galbenusuri
50gr- zahar
3-albusuri
50 gr- zahar
80gr- faina
lapte,unt topit-1 lingura din fiecare
putin unt pt a unge tava sau puteti foarte bine folosi folie de pergament.

Mod de preparare:
Se freaca galbenusurile cu 50 gr zahar ,pana compozitia devine albicioasa.
Separat se bat albusurile cu restul de 50 gr zahar pana devine ca o bezea,dupa care se adauga peste galbenusuri si se amesteca cu o paleta usor pt a nu se lasa compozitia.Se adauga faina in ploaie putin cate putin iar la urma untul topit si laptele(pe aestea le puteti impreuna si baga pt cateva secunde la cuptorul cu microunde)Atentie sa nu fie fierbinte!Se lasa de-o parte

Merele:3 bucati de marime medie curatae de coaja si feliate.Acestea trebuiesc imediat bagate intr-un castron cu apa si putina sare sau stropite cu suc de lamaie pt a nu oxida.
Le-am scos di apa cu sare ,le-am sters si le-am adaugat intr-o tigae unde am pus 3-4 linguri de zahar si putina scortisoara.Le-am lasat pe foc pana merele au devenit putin stravezii.Dupa care le-am lasat sa se raceasca.

Am tapetat o tava de tort cu zahar ars(Cateva linguri de zahar caramelizat) inclusiv pereti acesuia,iar cand merele s-au racit am adaugat pe fund-ul tavi de jur imprejur , la urma am adaugat compozitia de blat .Am copt totul la 170 C aproximativ 40 minute.
Cand tortul este copt ,l-am rasturnat invers pe un gretar si am lasat sa se raeasca .Forma se scoate abea dupa ce s-a racit,asta pt ca siropul de zahar ars sa patrunda in blat....dupa gust puteti adauga in plus putinsirop de lamaie daca credeti ca cel de zahar ars este prea dulce!
Se orneaza cu frisca

5 comentarii:

Flor spunea...

Mie imi plac deserturile cu mere tare mult! Arata bine cu decorul acela de zahar!

Blueeyes spunea...

Buna Flor...Si mie-mi plac deserturile cu mere.....decorul a fost ceva de moment,in lipsa de altceva...hihihi

Mihai Zamfiroiu spunea...

tu si cu Magda ce mai faceti tortul asta ...

a devenit un fel de obisnuinta pentru voi sa il faceti !
oricum una peste alta super bun :) .

Blueeyes spunea...

Mihai eu fac tortu asta foarte rar acum, in trecut era singurul pe care stiam sa-l fac,si il faceam foarte des.Oricat de rar sau des este un tort foarte racoros din punctul meu de vedere,si il servesc mereu cu aceeasi placere.Stiu ca magda are un retetar adevarat acasa,i-am pus gand rau cand am sa vin in Romania!

Primii pasi in bucatarie spunea...

mmm...tortul tau arata delicios,iar blogul nu mai zic cat de apetisant este.Felicitari!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...