miercuri, 3 iunie 2009

Razberry mousse Pleasure

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Acest tort de zmeura care efectiv se topeste in gura din toate punctele de vedere vroiam sa-l incerc de mult, dar credeam ca este prea complicat.....asta pana am tradus reteta si am vazut cat de simplu se prepara.Rezultatul a fost uimitor!

1)Aveti nevoie de:Un blat de tort cu dimensiune de 18 cm
Piure de zmeura-180 ml, (eu am pus 200) 60 gr zahar( eu am amestecat 400 gr zmeuta cu 60 gr zahar si le-am fiert pt cateva minute,dupa care am strecurat tot printr-o sita foarte fina)a durat cam 30 min pana am obtinut piureul)
2) 7,5 gr gelatina hidratata(eu am pus 11 gr gelatina) in 40 ml de apa si o lingura liqour alb de cirese,o lingura de suc de lamaie.
3)frisca -180 ml(eu am pus 200)
4)merengue facuta din 1,1/2 albus de ou (eu am pus 2 albusuri) +20 gr zahar
5)pt decor-30 gr piure de zmeura,30 ml apa,zahar 1 lingura,1,5 gr gelatina(eu am oprit din cantitatea de piure facuta mai sus)


Mod de preparate:

Intr-un bol de inox se adauga zmeura cu zaharul si se pune putin la foc .Dupa ce se topeste zaharul, se strecoara totul printr-o sita fina .
Cand piureul s-a mai racit putin se adauga gelatina hidratata in prealabil,sucul de lamaie si liqeourul de cirese,se amesteca incet pana se dizolva gelatina.Se da de-o parte.
Separat se bate frisca tare iar cand piureul este aproape rece se adauga cate putin din frisca batuta peste piureul de zmeura.
In alt castron se prepara merenguele si la urma se adauga si el peste piureul de zmeura.
Intre timp se pregateste o forma de tort detasabila in care se aseaza cu grija o folie de plastic pt a nu oxida crema de zmeura(am observat ca isi schimba culoarea ) si se adauga prima parte de blat (ca in imagine) si se insiropeaza putin (eu am pus putin din piureul de zmeura pt ca am avut mai mult) dupa care am adaugat jumatate din crema de zmeura.se adauga si al doilea blat si la urma crema ramasa..se niveleaza si se da la frigider pt 1 ora.Se scoate tortul din frigider si se orneaza cu restul de piure de zmeura se niveleaza dupa care se da iar la rece pt cateva ore bune.Se orneaza dupa preferinte.....

10 comentarii:

julia spunea...

wow ce-mi vad ochii.ce minunatie de tort...trebuie sa fie foarte racoritor si absolut DELICIOS!Felicitari!

Blueeyes spunea...

A fost bine spus....dulce acrisor asa cum iti place tie!

carnetul de retete spunea...

Este lejer tortul tau, cu piureul de fructe ...

Nina spunea...

Hello Blueeyes,your "Razberry musse Pleasure" it's a pleasure to look at and savor every single bite of it!
XO, Nina

Blueeyes spunea...

Multumesc mult !

Ala Oancea spunea...

Foarte frumos ! Si delicios ! Yammy !

julia spunea...

acest tort merita Premiul de Creativitate.Te astept sa-l ridici cind ai tu timp.Ganbare mama,ganbare Edo!

Blueeyes spunea...

Julia multumesc pt premi!Maine o sa ne starduim sa luam locul I...

Bianca spunea...

Te superi daca te intreb de unde ai luat piureul de zmeura?Sau cum ii zice in japoneza?
Mutumesc anticipat.

Blueeyes spunea...

Buna Bianca si multumesc pt vizita!
Piureul de zmeura l-am facut eu in casa...simplu prin fierberea zmeurei cu cateva linguri de zahar si apoi strecurat printr-o sita foarte fina pt a scoate un piure de calitate ,fara seminte.
Cand zmeura este complect "topita" sa zic asa sosul este gata!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...