miercuri, 24 iunie 2009

Tort de portocale

Photobucket



Photobucket


Am gasit aceasta reteta de foarte mult timp .Am gasit-o in revista mea preferata Ioana...de cate ori am ocazia sa merg acasa in tara,tot de atatea ori ma aprovizionez cu ideii noi.... cumparand revista....

Blat:

4-oua,120 gr zahar,50 gr margarina,80 gr faina,50 amidon,1 varf de cutit de praf de copt 600 gr gem de portocale.Eu am folosit mai putin ,cred ca 300gr


Crema:

10 gr gelatina,8 portocale rosii de sicilia (eu am folosit din cele galbene ),4 galbenusuri,100 gr zahar,500 frisca.

Se prepara blatul.Se separa ouale.Se bat galbenusurile cu 4 linguri de apa fierbinte si zaharul.
Photobucket

Se inglobeaza margarina( margarina trebuie sa fie la temperatura camerei) urmarta de albusurile batute spuma.
Se inglobeaza si faina amestecata cu amidonul si praful de copt si se amesteca incet.
Photobucket
Se tapeteaza o forma de tort cu hirtie de pergament sau faina si se introduce compozitia.Se coace la 200C.

Photobucket

Crema de portocale:

Se rade coaja de la o portocala si se pastreaza.Se storc 5 portocale.(eu nu am stors decat 1,1/2 pt ca au fost foarte suculente)
Se omogenizeaza in bain-marie ,250 ml suc de portocale,galbenusurile,zaharul si coaja de portocala,cand compozitia devine putin vascoasa(cand tragi compozitia cu ingura in sus,sa poti vedea fundul oalei dar tot -o data compozitia sa-si revina la pozitia normala) sper sa se inteleaga....se da de pe foc si se adauga gelatina hidratata in prealabil in cateva linguri de suc de portocale.Se lasa sa se raceasca in baie de apa rece,amestecand continuu .Cand in incepe sa se intareasca se inglobeaza frisca batuta( cantitatea de zahar impartit-o in 2 pt a putea bate frisca fara nici un alt adaus de zahar)

Photobucket

Asamblarea:
Se taie blatu in 3 nivele .
Photobucket
Se ia primu nivel si se unge cu gem de portocale,
Photobucket
se adauga crema de portocale,se pune si al doilea nivel de blat care a rand-ui se unge cu gem de portocale si iar crema.Se adauga si capacul.de data asta gemul se pune pe capac.Se da la frigider



Se iau 2-3 portocale si se curata de coaja si pielite,se scurg bine de suc si se adauga peste capacul uns cu gem,(cu grija ca aluneca)la urma se pune putin suc de portocale amestecat cu gelatina...doar pt a sustine portocalele....

Photobucket

CEl mai bine este ca tortul sa fie asmblat in forma in care a fost copt blatul...eu nu am procedat asa pt ca,crema este destul de rezistenta si sustine foarte bine blatul dar nu am fost multumita de lukul final, si de aceea cred ca trebuia asamblat in forma ,iar marginea iesea perfecta in felul asta.....

Eu am folosit o forma de 20 cm iar crema a fost foarte multa,asa ca din ea ,am mai umplut si 3 pahare adaugand printre crema ,felii de portocale!

Photobucket


9 comentarii:

LF spunea...

mmm, delicios si racoros!

Nina spunea...

Foarte frumoasa si prezentarea si compozitia! Grozav!
xo

Blueeyes spunea...

Flori,Nina multumesc frumos pt laude si pt vizita.....a fost foarte racoros si savuros.

diana spunea...

Si eu am o colectie destul de bogata de reviste Ioana.
Tortul ti-a iesit excelent.
Salutari!

Blueeyes spunea...

Multumesc frumos Diana....te pup si multumesc pt vizita!

Anonim spunea...

Ce minunatie....ma bucur ca prin intermediul pritenelor virtuale am ajuns pe blogul tau. Imi place si voi reveni cu placere.

pansy spunea...

am vazut tortul tau de portocale !cred ca e foarte bun.poate am sa incerc si crema ta !

Petite Foury spunea...

Arata super tortuletul, mai ales daca are si portocale, categori este preferatul meu. Notat reteta! O duminica minunata!

Blueeyes spunea...

Multumesc mult Petite Foury .
Este foarte bun acest tort si chiar il recomand.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...