joi, 5 februarie 2009

Mere in foetaj

Photobucket



Ingrediente:

1)4-mere ,zahar 300 -gr,apa-2 cani,1/2 lamaie,brandey-40 cc un pachet foi de placinta.

2)Blat de tort sfaramat-100 gr,stafide-100,brandey-40cc,1 galbenus,2 linguri gem de caise.

Preparare:Merele se spala se scoat cotoarele si se curata de coaja.Se pun in apa cu sare ,pt anu-si schimba culoarea si se scot repede.
Intro oala se pun merele,zaharul,lamaia, apa,si se acopera cu o folie de aluminiu,se lasa la fiert cam 20 min(merele devin usor", stravezi")se racesc si la urma se adauga brandey.Photobucket
Se lasa peste noapte.
Intr-un bol se sfarama blatul de tort(eu am folosit Castela)si se amesteca ,cu stafidele desfacute in prealabil in putina apa calduta(eu am folosit siropul ramas de la fiertul merelor)si cu 40cc brandey.Photobucket
A doua zi se scot merele din sirop si se lasa la scurs pt cateva ore bune ,daca se poate le scoateti de dimineata ,si abea dupa ce sunt scurse bine(mai pe seara) le impaturiti .
Photobucket
Se umple merele cu blatul sfaramat si stafide, iar la urma se imbraca in aluat,se cresteaza pe ici colo cate putin pt a nu se umfla si plesni aluatul......
Din aluatul ramas se fac 4 codite si 4 frunzuluite de 4-5 cm lungime,inainte de a le da la cuptor se ung cu ou.
Se coc la 180-200 C timp de 30 min in functie de cuptorul fiecaruia....Atentie,frunzele si coditele se scot mai devreme.....cand s-au racit se pune codita si frunza,aveti grija ca se sfarama si se ung cu gem de caise..pofta buna

MIGALOS DAR MERITA EFORTUL!!
Siropul ramas in urma fierberi merelor,l-am pastrat ,si il voi folosi pt insiropat blatul altui tort....

2 comentarii:

Flor spunea...

F bine arata! Sunt tare imbietoare!

Blueeyes spunea...

Multumesc frumos,cam greu de facut dar a meritat ,au mancat ai mei pe nerasuflate,celui mic inca i-am pus si inghetata linga...
Data viitoare am sa adaug scortisoara,cred ca or sa fie si mai delicioase.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...