luni, 19 ianuarie 2009

Musse chocolate




Pt blat aveti nevoie:Alune-25gr
Ciocolata-25gr
Unt fara sare-33gr
Zahar-42gr
Ou-42gr(aprox.o buc.)
Faina-25gr





.1)Alunele se coc la temperatura de 170C aproximativ 15-20 min dupa care se racesc si se taie marunt
.2)Ciocolata se taie marunt si se topeste la bain-mareen,se da la o parte sa se raceasca.
3)Untul se freaca pana se albeste.
4) Oul si zaharul se bat impreuna la bell-mareen pana la o temperatura de 40C ,dupa care se scoate si se freaca la mixer pana devine o crema omogena.
5)Ciocolata la temp 30C se amesteca cu untul si dupa aia se adauga nr4.
6)se adauga alunele si faina si se amesteca cu o paleta pt prajituri.
7) Intr-o tava de tort(18 cm) se decupeaza o forma rotunda din hartie de pergament care se pune pe fundul formei de tort,se pune compozitia obtinuta in forma si se coace la 160C timp de 8-10 min dupa care se lasa sa se raceasca.Eu nu am forma din aceea care se detasaza pereti laterali si de aceea dupa ce blatu s-a racit am scos din forma,am spalat forma si pe urma am pus Lap pt a o putea scoate afara dupa ce se incheaga ....Am luat hirtia de pergament de pe fundul blatului si am inapoiat blatul in forma de tort peste Lap(vedeti lapul sa fie scos peste forma pt al scoate mai usor.
8)Se raceste si procedati cum am spus mai sus.
CREMA:Muss Chocola,aveti nevoie de:
Ciocolata alba-120gr,Galbenus de ou-28gr,(aprox 1,1/2 ou),Zahar-18 gr,Lapte-85 ml,Gelatina-4gr,(eu am pus 5gr)dizolvata in 20ml apa.Nama creem-200 ml,Zmeura-20-24 buc,puteti folosi si de aceea congelata.Putina ciocolata pt Design.
1)Ciocolata se farama si se topeste la bell-mareen dupa care se scoate si se lasa pe masa de buc.
2) Galbenusul si zaharul se amesteca bine.
3)Laptele se incalzeste pana la temp.de 70C dupa care se adauga treptat in nr 2.
4)Nr 3 se pune la foc si se incalzeste pana la otemperatura de 80C si cand devine ca o crema se adauga gelatina dizolvata in prealabil si se amesteca bine.
5)Nr 4 se strecoara printr-o sita de ceai deasupra la nr1 si se raceste compozitia pana aprox la 25-28 C (daca este nevoie,la mine nu a fost nevoie asa ca nu am pus-o in gheata)
6)Intr-un castron separat se freaca frisca la rece( deasupra unui bol cu apa si gheata) timp de 8 min,pana se intareste dupa acre se adauga peste Nr 5.
7)5-6 se amesteca bine cu o paleta pt creme.
8) Se aduce blatul in forma si se pune jumatate din crema obtinuta dupa acre se adauga zmeura in circular.
9) Se adauga si restul de crema peste zmeura si se niveleaza frumos,sa fie o suprafata dreapta.
10) Se da la rece timp de 2 ore dupa care se scoate si se orneaza.Eu am topit ciocolata si cu o periuta de bucatarie(pt prajituri) am luat din cioc topita si am spropit peste prajitura iar restul am intins-o pe o tavita de inox de la figider si am racit-o ,nu foarte tare ,atat incat sa pot face spiralele....am ormat si gata!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...